L’anella verda marca el Consell del Nucli Antic

Foto: Captura del consell

Ja abans de començar la primera sessió telemàtica del Consell del Nucli Antic, celebrada aquest dimecres per la tarda, el veïnat ha fet arribar dues preguntes a propòsit de l’anella verda de mobilitat i els problemes de trànsit derivats. Dues qüestions que el govern ha respost dient que es tracta d’una adaptació que té en compte la necessitat de garantir el distanciament físic per la COVID-19 i, alhora, permetent vies segures per a la bicicleta.

“És molt probable que els primers mesos hi hagi situacions de congestió que podran ser reajustades gràcies al canvi d’hàbits que esperem que es produeixi en la ciutadania”, recull la presentació de diapositives en què s’incorpora la resposta tot argumentant que cal treure espai als cotxes, “l’experiència ha demostrat que si a un carrer que té una intensitat de trànsit elevada hi afegeixes carrils per a vehicles, a curt termini la circulació serà més fluïda però a llarg termini s’indueix una nova demanda que acabarà tornant a saturar el vial”.

El president del Consell, Pere Soler, ha dit que l’anella verda ha suposat la desaparició de vuit places de zona blava i diverses de càrrega i descàrrega que s’han desplaçat a altres indrets. En nom del govern, el tinent d’alcaldia ha defensat que aquest era el moment idoni ja que s’ajuntava amb la davallada de mobilitat de l’estiu. Ha reconegut que cal establir diàleg i revisar les mancances que es detectin en la posada en marxa, tot assegurant que la majoria dels vehicles que passen per l’anella verda ho fan de pas i no per restar al centre.

Tot i l’explicació, David Andrés, representant de Ciutadans, ha criticat que no s’hagi fet un diàleg previ amb el veïnat i els comerciants i per això ha demanat que se’ls tingui en compte d’ara endavant per fer les adaptacions. Davant la seva preocupació i la d’altres representants veïnals per l’inici del curs escolar, Soler ha dit que que es farà seguiment per fer adaptacions. El grup municipal de Cituadans presentarà una moció al proper Ple per tal de revertir els canvis implementats i crear una taula de treball en què també hi participi la Plataforma Contra l’Anella Verda. La majoria de representants del Consell, però, han tingut bones paraules per a la iniciativa.

La mobilitat ha estat, de fet, un tema recurrent al consell ja que també s’ha explicat que l’autobús urbà deixarà de passar per la superfície de la plaça Lluís Millet amb una primera fase ja aplicada (afectant la L1, L2 Ai B, L8 i L3) i una segona que traslladarà la L1 i L2 (A i B) direcció barris a la parada del carrer Safareig. També s’ha donat a conèixer que s’estudia la implementació de l’àrea verda i blava d’aparcament a tot el municipi i que ja s’han reactivat les càmeres d’accés a la zona de vianants. Davant les peticions d’ampliar la zona de baixes emissions (ZBE) a altres indrets del municipi, el govern avisa que les ampliacions s’estudiaran un cop implementada tal com s’ha aprovat inicialment.

A banda dels punts de debat, el Consell de Barri del Nucli Antic també ha designat la vicepresidència i la secretaria, amb Rosa Maria Capo (associació excursionista Altiplà) i Marc Villoro (Associació Veïnal del Centre-Estació), respectivament. Alhora, s’ha validat la representació del Consell de Barri al Consell de Ciutat amb Àlvar Roda, president de l’Ateneu, com a titular i Silvano Bendinelli, del Club Muntanyenc, com a suplent.

Notícies relacionades