Publicitat

Gairebé 1,5 milions d’euros per arreglar els carrers de Sant Cugat

Foto: Ajuntament

El consistori ha adjudicat els serveis de manteniments dels ferms asfàltics del municipi de Sant Cugat durant els anys 2016 i 2017 a les empreses Asfaltos Barcino i Asfaltos Augusta. La primera empresa s’ha adjudicat, per concurs públic, el lot 1 que engloba 40 carrers del centre urbà. Aquest primer lot costarà 644.199,46 € amb IVA. La segona empresa, Asfaltos Augusta, s’ha adjudicat el lot 2 amb exactament amb la mateixa dotació econòmica del primer lot. En aquest cas, però, aquest segon lot engloba els carrers malmesos dels diversos districtes de la ciutat, un total de 36. Malgrat que els dos lots sumen 1,2 milions d’euros, l’adjudicació preveu que el valor estimat del contracte final serà de 1.464.792,50 €.

S'hi van presentar un total de 14 empreses, 6 per al primer lot i 8 per al segon. Totes dues aconsegueixen una puntuació gairebé perfecta, 95,5 i 95 sobre 100 respectivament, esdevnint per gairebé 10 punts de diferència les millors valorades. En les prescripcions tècniques s'incloïen un seguit de determinacions sobre com havia de ser l'obra pel que fa a sorolls, pols, tractament de les aigües i senyalització, entre d'altres. El triatge tenia principalment en compte l'oferta econòmica ja que significava 60 dels 100 punts possibles. Els 40 restants es distribuïen en la planificació i organització (10), la capacitació de l'equip (10), l'adequació de materials a la demanda (10) i només 10 punts a repartir a parts iguals pel que fa a mesures per evitar molestar els veïns i comerciants de les zones afectades i a les actuacions de respecte mediambiental (que se centren en el tipus de maquinària emprada i no en l'efecte directe sobre el medi). 

De les 14 empreses, Asfalto Barcino és la segona amb millor oferta econòmica, només per darrere de Sorigué, que també competia pel lot 1 però amb una nota baixa en la resta de criteris. Asfaltos Augusta presentava la tercera oferta més econòmica, la més barata dins del lot 2. Totes dues empreses, a més, han obtingut la millor puntuació dels seus respectius lots pel que fa a la resta de criteris, 60 punts cadascuna. L'encarregada de pavimentar el centre ha aconseguit la millor puntuació possible pel que fa a la detecció i minimització de molèsties als veïns i efectes ambientals amb bustiada per avisar els veïns, control de gassos i disposició d'un telèfon d'atenció 24 hores pel que fa als veïns i amb les la presentació de llicències i ús de productes reutilizats pel que fa al respecte ambiental.

L'encarregada de pavimentar la resta de la ciutat, per la seva banda, té, segons la pròpia qualificació, "una proposta genèrica però suficient" referent a les molèsties que puguin ocasionar amb una campanya de comunicació amb 5 dies d'antel·lació, l'execució del 40% de les actuacions en cap de setmana i plans de neteja i sensorització ambitental. Pel que fa al medi ambient, treu la puntuació màxima amb ús de materials reciclats i maquinària amb motors de baix consum.

Notícies relacionades