“Cada minut que poseu Televisió de Sant Cugat no esteu veient La 1, La 2..!”

Fotos: Jordi Pascual

La terrassa de Televisió de Sant Cugat (TVSC) és un lloc privilegiat. Un lloc ampli, rajoles clares, i amb Collserola al fons. Una ubicació ideal per enviar la senyal a la torre de telecomunicacions a través d'antenes i, també, per fer festes i celebracions, com la dels 30 anys. Romà Ventura, director del mitjà, sempre ha defugit de les idees prefixades. Així, de bones a primeres, se li va ocórrer començar a llençar imatges de Sant Cugat per les ones fa 3 dècades. Fins i tot en la festa d'aniversari, que al final és una trobada d'amics i coneguts de la tele, ha preferit deixar de banda els apunts, com a bona forma de connectar amb ells.

La seva filla, Júlia, que ara capitaneja el mitjà, prefereix de moment mantenir-se fidel a la previsió. Agraeix l'esforç i dedicació d'un equip que ha permès mantenir viva la televisió. De fet, ella ha mamat des de ben menuda què és tenir una tele perquè, amb el seu pare, va conèixer les aventures del negoci: “A casa sempre hem tingut Televisió de Sant Cugat al número 8. Quan encenia la tele, el meu pare sempre em deia que la posés per si no es veia i calia anar a comprovar l'antena”. Però l'agraïment més gran dels Ventura, i de la resta de l'equip, és per als seguidors i anunciants.

Estan contents, perquè el 30 aniversari ha coincidit amb la consolidació d'un nou mitjà impulsat per TVSC. La revista Sant Cugat Magazine ha estat una aposta encertada tot i que al principi, segons explica Ventura a una entrevista a elCugatenc, algunes persones els deien que duraria pocs mesos. Ben al contrari, ja fa més d'un any que està en marxa i amb perspectives de créixer. En quant a la tele, l'aposta per la TDT continua ferma i diuen amb un to burlesc però amb una frase gens falsa: “Cada minut que poseu Televisió de Sant Cugat no esteu veient La 1, La 2..!” Perquè la informació de proximitat té espai i interès.

Això han volgut destacar Dani Cascades i David Mir, de Televisions Digitals Independents, on hi ha TVSC. Tots dos posen en valor l'esforç impulsor i el nou equip jove que ha de permetre mantenir la televisió viva. I esperen seguir rebent el missatge que Ventura fa circular entre els seus contactes cada vegada que un nou número de Sant Cugat Magazine veu la llum.

Com tota festa d'aniversari, ha tingut el seu pastís, amb logotip de TVSC, i una cançó de felicitació, en forma de blues. Un vídeo ha rememorat algun dels moments de les 3 dècades davant d'amics i autoritats que han aplaudit la tasca feta pel mitjà fins el moment i esperant que 30 anys només siguin l'inici, que hi hagi molts més.

Notícies relacionades