La Plataforma Animalista canvia de presidenta i tresorera després de la seva dimissió

per Jordi Pascual

Ecologia

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

Giménez i Navarro a una Audiència pública. Foto: Jordi Pascual

Maria Joana Giménez, presidenta, i Agnieska Navarro, tresorera, de la Plataforma Animalista (PAS) han presentat la seva dimissió en una assemblea celebrada divendres a la tarda a la Casa de Cultura. Segons explica Giménez no hi ha hagut cap daltabaix greu que hagi provocat la seva dimissió. Diu que la feina de presidenta implicava molt temps i per motius personals no en pot dedicar tant, de tal manera que fa un pas enrere tot seguint de voluntària dins de la plataforma. Qualifica la seva sortida, per tant, de “normal” després de poc menys d’un any al capdavant de l’entitat, del qual fa un balanç positiu, sobretot pel que fa al nombre d’animals rescatats.

En substitució de Giménez, Iolanda Muñoz prendrà la màxima responsabilitat de la plataforma tot valorant que es tracta d’una incorporació continuista. La nova presidenta agraeix la tasca feta per les successores i també destaca que el canvi al capdavant de la PAS no ha estat donat per cap divisió interna, el que no implica que no hi pugui haver disparitat d’opinions i, per tant, debats interns. “Fa molts anys que estic vinculada al món associatiu santcugatenc i ara tinc molt temps lliure per dedicar a la plataforma”, destaca. A la seva tasca l’acompanyarà la nova tresorera, Alba Fernández.

Segons explica el secretari de l’entitat, Àlex Cuesta, actualment són prop de 90 socis que, malgrat haver de tenir uns càrrecs marcats per llei, es consideren iguals entre si. Cadascun d’ells col·labora amb la plataforma en mesura de les seves possibilitats, amb les diferent àrees de treball o acollint animals a casa seva. La línia a seguir sota el nou comandament és, per tant, la lluita pel Centre d’Acollida d’Animals que es va aprovar en el Ple, aconseguir un magatzem municipal per guardar els utensilis que utilitzen per al rescat d’animals i, arribats a l’any de vida, poder demanar una subvenció que els ajudi a tirar endavant encara amb més força el seu projecte.

La PAS participa al seguiment de la rehabilitació de l’estanyol de La Guinardera

La PAS participa a la Taula de Benestar Animal que ha impulsat la nova ordenança de tinença d’animals així com al Consell de Barri del Centre-Est. Alhora, tot i que cap dels seus projectes va sortir escollit en el marc dels pressupostos participatius, formen part del grup de seguiment de la rehabilitació de l’estanyol de La Guinardera per tot allò que està relacionat amb la fauna, principalment ànecs, que hi ha a la zona. Per això, diuen voler col·laborar amb tot el que sigui possible amb l’Ajuntament ja que “argumentant et fan cas”. Tot i així, si la resposta del govern no és positiva, desestimen fer batalla política ja que ells no tenen cap afiliació.

En aquest sentit, plantegen seguir fent molt treball de camp i ajudar qualsevol grup polític que se’ls apropi interessat per les seves idees. “Ens és igual el color polític”, assegura Cuesta. Tot i que el regidor no adscrit, Dimitri Defranc, forma part de l’entitat, el secretari assegura que és un soci més sense més capacitat d’influència que la resta, tot i que el naixement de la PAS en part, diu, mama d’unes jornades sobre medi ambient que Defranc va promoure a la Casa de Cultura quan encara era regidor de la CUP-PC.

De la mateixa manera que no tanquen la porta a cap grup polític, la PAS també diu mantenir una bona relació amb altres entitats que treballen amb els animals, com ara El Cau Amic. Tot i que en alguns punts poden tenir discrepàncies, no busquen enemics. Alhora, fan una crida perquè se sumi nova gent. “Ens falten professions com ara advocats que podrien ajudar-nos en alguns aspectes”, diu Cuesta. La PAS s’apropa així al seu primer any de vida, amb part de la junta renovada i seguint prioritzant el benestar animal com a centre de les seves accions.

Els articles publicats a la secció d'Opinió són responsabilitat de l'autoria de cada escrit.

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article