La compra per impuls ja no és la protagonista del consum de Nadal

El consum de Nadal encara no ha acabat però una gran part del gruix de les compres que es fan per les festes ja s’ha produït. Ara només queden les últimes espolsades abans que arribin els Reis Mags. Malgrat saber que durant aquesta època els santcugatencs consumeixen més, com és aquest consum i quin comportament té? Les dues associacions de comerciants de la ciutat ho tenen clar: La compra impulsiva és cosa del passat.

“Les compres sense pensar que es feien abans ja no es fan, el consum és més intel·ligent i sostenible ja que abans es comprava de tot sense ser necessari. La compra per impuls s’ha reduït molt a causa de la crisi”, esclareix Jesús Carballo, gerent de la Federació de Sant Cugat Comerç. Maria Calopa, presidenta de Centre Vila, afegeix que el consumidor cada vegada compra amb menys il·lusió, ho fa per obligació de les festes i amb menys alegria que respecte a altres dates.

La crisi i la falta de motivació és la combinació perfecta perquè les compres, segons explica Calopa, difícilment superin els 50 euros en cadascun dels establiments, exceptuant casos puntuals. La presidenta de Centre Vila indica que malgrat això durant aquesta època de l’any és el moment en què els establiments de l’associació facturen més diners però no tants com abans i segurament hi ha altres períodes que superen aquestes festes. “Tothom està solidari amb la realitat que ens envolta, que precisament no és gaire positiva”, explica Calopa. Per la seva banda Carballo indica que no tenen constància de quina és la quantitat econòmica que representa el consum en èpoques nadalenques.

Totes dues associacions afegeixen que quan el client arriba a la botiga ja està molt informat i té la idea al cap del que vol comprar. També indiquen que hi ha un canvi de tendència respecte als anys de la crisi però que és molt petit. També apunten que Internet és el principal competidor del comerç de proximitat i que les gran superfícies barcelonines continuen provocant greus fugues del consum per Nadal i quotidià.

Notícies relacionades