L’estudi de l’AMTU proposa combinar transport a demanda i línies a La Floresta i Les Planes

Foto: Jordi Pascual

En la reunió del grup de treball de transport públic de la Taula de Mobilitat celebrada dimarts, l’Associació de Municipis per la Mobilitat i el Transport Urbà (AMTU) va presentar l’estudi de transport a demanda que l’Ajuntament havia demanat per al servei d’autobús de La Floresta i Les Planes. Segons explica la tinenta d’alcalde de Mobilitat, Cristina Paraira, l’estudi conclou que s’ha de fer una combinació del transport ja existent i el de demanda.

Ja amb el document entregat i presentat, la Taula de Mobilitat el revisarà per veure les possibilitats d’aplicació. Així mateix, segons Paraira, abans de prendre cap decisió, el govern presentarà l’estudi i la seva proposta als Consells de Barri afectats, tal com s’havia demanat quan es va donar a conèixer l’encàrrec, perquè els veïns puguin opinar i conèixer quin és el plantejament. De moment, però, no detalla el contingut del document realitzat per l’AMTU.

Aquesta proposta arriba tot just l’any que acaba el contracte de transport públic de la ciutat. Si bé, la tinenta d’alcalde avança que hi haurà una pròrroga perquè des del 2010 aquest servei l’ha de licitar l’Àrea Metropolitana de Barcelona (AMB) i, en estar valorat en més d’un milió d’euros, s’ha de publicar als butlletins oficials de la Unió Europea, el que implica un termini major. Tot i això, més enllà que l’AMB faci la licitació, la gestió podrà ser municipal o de la pròpia Àrea Metropolitana.

De fet, això dependrà en part de si Sant Cugat acaba esdevenint o no zona tarifària 1. Aquesta és una opció que estudien 18 municipis metropolitans que actualment queden en la segona corona pel que fa a transport. Actualment el vicepresident de Medi Ambient de l’AMB, Eloi Badia, té planificades reunions amb els ajuntaments dels municipis interessats, amb Sant Cugat durant la setmana que ve. Segons Paraira, abans de dos mesos s’hauran fet totes les reunions i es podrà començar a preparar l’entrada o no a la zona 1.

En cas que sigui així, els santcugatencs hauran de pagar un impost metropolità lligat a l’Impost sobre Béns Immobles (IBI). Actualment, segons la tinenta d’alcalde, el govern segueix estudiant l’impacte que tindria aquest sobrecàrrec sobre la butxaca dels ciutadans en comparació amb l’estalvi que implicaria el canvi de zona.

Notícies relacionades