Les obres d'urbanització de Can Borrull seran menys cares per als veïns

Ple del Consell de Barri de Les Planes. Foto: Jordi Pascual

Les darreres reunions entre l'Ajuntament, la Diputació de Barcelona i l'Agència Catalana de l'Aigua (ACA) han servit per redefinir el projecte de les obres d'urbanització de Can Borrull. Tal com va explicar el sotsdirector de l'àmbit de gestió d'Urbanisme, Mobilitat i Habitatge, Francesc Serra, en el Consell de Barri de Les Planes, es modificaran algunes afectacions per reduir despeses i que els veïns paguin menys en concepte de contribució especial.

Ni Serra ni el president del Consell, Joan Puigdomènech, van donar detalls concrets ja que no se sabran fins al mes vinent. Tots dos es van comprometre a fer una reunió amb els veïns el 26 de febrer en què es donaran a conèixer les quantitats i durada d'obres exactes. Abans es farà un encontre entre l'equip d'urbanisme i els presidents de les associacions de veïns de la zona.

Hi ha tres variacions ja previstes. La primera, la reducció de l'amplada i l'alçada del mur paral·lel a la carretera de Vallvidrera que ha de permetre evitar inundacions per les crescudes de la riera. Això implicarà menys metres a expropiar a les parcel·les adjacents per part de l'Ajuntament. La segona, el manteniment del pont en aquest mateix tram. La tercera, l'eliminació de la rotonda prevista en l'accés a Les Planes i el reajustament del traçat.

El president de l'Associació de Veïns de Can Borrull, Roque Fernández, va entregar un escrit en què demanava una còpia de l'esborrany del conveni entre la Diputació i l'Ajuntament, la relació d'obres amb la despesa desglossada, la justificació de l'ús dels diners de lliure disposició, la descripció de l'aprofitament mitjà per reparcel·lació i el llistat d'espais que passaran a ser de propietat municipal amb el seu ús concret. De moment, la web del Consell únicament té registrada la primera proposta d'urbanització, paralitzada a dia d'avui.

La resta intervencions van deixar palès la preocupació per la despesa que pot implicar als veïns. Van demanar tenir les quantitats exactes quan més aviat millor. Pere Soler, regidor socialista, va exigir saber quin percentatge de la urbanització sufragarà l'Ajuntament i quin la Diputació així com la data de l'aprovació definitiva en el Ple. Cap de les preguntes van tenir resposta a l'espera de la reunió del dia 26.

Compromís per a mantenir els ajuts de transport escolar

El Consell de Barri també va servir perquè Puigdomènech prengués el compromís de mantenir l'aportació econòmica de l'Ajuntament per reduir el preu del transport escolar que porta els nens de Les Planes a l'Escola de La Floresta. També es va comprometre a renovar anualment el conveni amb el Consell Comarcal del Vallès Occidental per als ajuts individuals durant tot el mandat. Davant la petició dels veïns d'assegurar-ho més enllà dels propers tres anys, va introduir el concepte “prorrogable” ja que no pot obligar al proper govern a mantenir-ho.

La proposta de mantenir l'ajut al transport escolar s'havia de tractar en Junta de Govern però, per tal d'aconseguir que hi hagi més consens i no perilli davant un hipotètic canvi de color polític en el consistori, s'estudiarà porta-la en al Ple. Les forces polítiques representades en el Consell es van mostrar favorables a fer-ho així.

Pel que fa a mobilitat no escolar, la segona reunió del Consell del mandat va servir per repassar els temes oberts en el grup de treball la setmana anterior. Els veïns plantegen revisar l'horari i el recorregut del bus barri (L5). També demanen la millora del paviment del carrer Belladona. Si bé, para en la vesant barcelonina del barri i, per això, Puigdomènech s'ha compromès a trobar-se amb l'equip de govern veí.

Hi ha propostes sobre la taula de fer arribar l'autobús a Can Cortès, realitzar alguna actuació per fer més segur l'encreuament d'aquesta part de Les Planes amb l'Arrabassada i estudiar quins carrers poden ser unidireccionals. El grup de treball de mobilitat es va reunir amb pocs dies d'antelació al Consell, per la proximitat amb el de constitució, i no va poder desenvolupar els punts.

Un procés participatiu per definir l'espai de la pista

El col·lectiu d'arquitectes Arqbag, candidat als premis Ciutat de Sant Cugat i molt arrelat a Les Planes, serà l'encarregat de vehicular el procés participatiu per definir l'ús de la pista i el seu entorn, l'anomenat espai Mossèn Pere. Es tracta de la pròpia pista, amb les peticions de cobrir-la; l'edifici Eco, i els vestidors.

S'hi faran quatre sessions col·lectives per a la diagnosi, reflexió estratègica, pla d'acció i implementació respectivament. Al mig es desenvoluparan tasques de difusió entre les entitats i de treball tècnic. Hi ha tres grans objectius: determinar i definir accions, acordar les línies estratègiques de les actuacions i determinar un full de ruta.

Puigdomènech no creu que pugui haver una cobertura definitiva per a la pista de forma immediata per falta de pressupost i per això va anunciar la solució provisional per a la Festa Major, una carpa gran per a fer activitats dins. Ara bé, el manteniment durant tot l'any és inviable i haurà de buscar, tal com li exigien els veïns, altres solucions per a trobades i festes puntuals.

La convivència amb els senglars

Al bell mig de Collserola molts veïns de Les Planes es veuen obligats a conviure amb els porcs senglars tot i que de vegades poden resultar perillosos. És per això que el president del Consell va convidar Álex Cuesta, estudiant d'ETSAV que realitza un treball de fi de carrera sobre com controlar aquests animals.

Va aprofitar la intervenció per destacar les accions de reixat amb estructures especials, redirecció de les zones de pas i d'atracció cap a zones poc conflictives. El barri es troba, segons els estudis, en el centre dels moviments dels senglars per Collserola i, per tant, és difícil que es lliuri dels animals, únicament es pot fomentar la convivència pacífica i amb seguretat. Cuesta es compromet ajudar els veïns i el Consell de Barri en allò que necessitin.

Notícies relacionades