La mobilitat als entorns escolars i la ZBE marquen el retorn de l’Audiència pública

El govern accepta fer noves reunions amb el veïnat crític però es manté ferm en la pacificació i la limitació de la circulació

per Jordi Pascual Mollá

Ecologia, Política

L'Audiència pública ha tornat a ser presencial després de diversos Plens telemàtics per la COVID-19
L'Audiència pública ha tornat a ser presencial després de diversos Plens telemàtics per la COVID-19 | Jordi Pascual Mollá
Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

Les pacificacions de trànsit a l’entorn de les escoles Ciutat d’Alba i Pi d’en Xandri han estat protagonistes del retorn de l’Audiència pública aquest mes de febrer, quan, amb la remissió de les restriccions de la pandèmia, el Ple ha tornat a la presencialitat. Jordi Rotger, veí de l’entorn del Ciutat d’Alba, ha preguntat per les obres al carrer de la Coma, per les reivindicacions veïnals per aconseguir un accés als seus aparcaments i uns punts de càrrega i descàrrega tot i la pacificació i per la desaparició dels membres de Protecció Civil que regulaven l’entrada i la sortida de les escoles.

El govern ha respost a través de diversos regidors que estudien si les llombardes malmeses han de córrer a càrrec de l’administració pública com a manteniment o del promotor de l’obra en cas que aquest en sigui responsable. També s’ha pres el compromís de repintar les línies que marquen la zona de sortida de vehicles i a instal·lar unes plaques que permetin habilitar una zona de càrrega i descàrrega per als veïns. Alhora, mentre no es faci el nou pla d’ocupació que recuperi els agents de Protecció Civil, es buscarà una forma de regulació.

Paral·lelament Jaume Casals, veí del carrer Joan Olivé, ha acudit al Ple recordant l’oposició d’una part del veïnat a la prova pilot iniciada per l’Ajuntament a l’entorn de l’escola Pi d’en Xandri. Considera que és una actuació innecessària perquè els carrers ja eren segurs i hi havia el passeig Gaudí com a via sense trànsit. Tot i això, ha agraït la voluntat de l’alcaldessa, Mireia Ingla, de reunir-se novament amb l’AFA, l’escola i els veïns crítics un cop acabi la prova pilot. Aquesta trobada hauria de servir per estudiar canvis a la mesura. Ingla ha aprofitat la intervenció del veí per refermar el seu compromís.

A l’Audiència pública s’ha visibilitzat així una vegada més les discrepàncies socials que generen els canvis de mobilitat, només tres setmanes després de la mobilització de les AFAs de vuit escoles i diversos col·lectius ecologistes per demanar més pacificacions a l’entorn de les escoles. Prèviament el veïnat crític del carrer Joan Oliver també s’havia mobilitzat en contra de la prova pilot.

També en clau de mobilitat, la Zona de Baixes Emissions (ZBE) segueix portant cua. D’una banda, el veí Xavier Vidiella ha criticat novament el govern per la mesura, tot dient que s’han basat en lleis sense valor jurídic, ha donat dades falses i recordant que hi ha jurisprudència que ha tombat iniciatives similars. El regidor de Mobilitat, José Gallardo, ha respost que és una mesura validada pels serveis jurídics i que s’avança a l’obligatorietat d’aplicar ZBEs a municipis de més de 50.000 habitants. D’altra banda, la Plataforma No a la ZBE ha demanat una nova reunió amb el govern, acceptada però sense voluntat de fer marxa enrere a la mesura, tal com ha expressat l’alcaldessa.

A l’Audiència pública han sorgit altres afers com ara les reivindicacions per trobar una solució urbanística al bloqueig de llicències a Can Barata, queixes per la redefinició del Ragull Centre –que desenvolupem més detalladament a un altre article– o les queixes per un hipotètic mal ús d’una plaça d’aparcament per a persones amb mobilitat reduïda.

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article