Sant Cugat es gasta 8.736 euros en l’acte d’encesa de les llums de Nadal
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi
Acte d'encesa de les llums de Nadal del passat 3 de desembre. Fotografia: Localpress
En el pressupost del 2016 es preveu gastar 90.000 euros en la partida anomenada “Programa de Nadal”, un 260% més que el 2015, quan es van pressupostar 25.000 euros. elCugatenc.cat ha tingut accés al document d’aprovació de despeses de la darrera temporada nadalenca a Sant Cugat que està englobada en aquest epígraf i hem pogut constatar que el pressupost del 2016 està bé i gairebé gastat.
En particular el muntatge de la temporada de Nadal, de la que ahir va explicar altres detalls l’equip de govern, ens ha costat als santcugatencs 1 euro “per barba”. L’acte d’encesa de llums del passat 3 de desembre va costar a l’ajuntament 8.736,2 euros amb IVA inclòs. Es va organitzar a la Plaça Octavià amb l’assistència de les màximes autoritats de la ciutat i va ser amenitzat amb l’actuació del grup The Penguins. Els assistents van ser obsequiats amb una xocolatada. També es va aprofitar l’acte per presentar els encarregats d’engalanar el xiprer del la Plaça, que van ser diversos membres de la Taula per a Persones amb Discapacitat.
Una altra de les despeses del Nadal aprovada ha sigut el muntatge del pessebre de la Plaça Barcelona, el cost del qual va ser de 10.249,09 euros amb IVA inclòs. Finalment, les activitats, més de 190 organitzades per més de 40 entitats entre el 10 de desembre i el 10 de gener, han tingut un cost pel pressupost municipal de 68.899,91 euros amb IVA inclòs.
Les dades de Nadal de l’Ajuntament
L’equip de govern va facilitar aquest dimarts 26 un seguit de dades sobre la campanya “Un Nadal d’il·lusió” en el que valora els “espais estrella com un model d’èxit de participació”. Segons el mateix comunicat, 11.240 persones han fet ús de la pista de gel durant aquestes setmanes, menys de la meitat del que preveia en aquestes declaracions Roberto Torri, director general de Relacions Institucionals del Grup Ferrero Ibérica, patrocinador de la instal·lació.
Altres dades d’interès exposades per la Tinenta d’alcalde de Cultura, Coneixement i Promoció de la Ciutat, Carmela Fortuny, són que la 15a edició de “Pedra i Sang” ha portat 750 espectadors al Claustre en les 8 representacions, tenint en compte que hi ha 100 localitats disponibles. Ressaltar també que la Casa de Cultura s’ha convertit en l’espai lúdic estrella dels nens de 0 a 3 anys i dels espectacles familiars amb un molt bon índex d’aforament, que més de 100 infants han participat en els “tallers amb història” del Museu del Monestir i que unes 6.000 persones han gaudit dels jocs, instal·lacions infantils i espectacles a la Plaça d’en Coll i Octavià.
També s’han ofert dades sobre l’afluència de públic als 6 vermuts musicals a la Plaça Barcelona i la Fira Musical i els concerts organitzats per la Pua-Oficina els dies 2 i 3 de gener a la mateixa plaça. En total més d’un miler de persones.
Per finalitzar s’ha posat de relleu l’èxit d’una de les novetats d’aquest nadal, la Festa Jove de Cap d’Any, adreçada a joves menors d’edat, en la que van participar 80 joves d’entre 13 i 15 anys. I també ressaltem el gran èxit del Quinto de Nadal organitzat per Cal Temerari, que en la seva 1era edició organitzada sota el paraigua de la nova associació, va aconseguir un gran èxit de públic amb un total de 8.850 participants durant els 4 dies.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari