El Departament defensa l’avançament del calendari escolar a l’acte d’inauguració del curs
“Avançar el calendari dona resposta a l'alumnat vulnerable i permet la conciliació”, ha defensat la directora dels Serveis Territorials, Maite Fons
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi
La inauguració del curs escolar ha esdevingut una reivindicació dels canvis aplicats pel Departament d’Educació, també d’aquelles decisions més polèmiques que van generar la indignació de bona part de la comunitat educativa i vagues i mobilitzacions del professorat. Maite Fons, directora dels Serveis Territorials de Departament d’Educació, ha posat en valor l’avançament de l’inici del curs com una mesura que, segons diu, beneficia els alumnes més vulnerables i afavoreix la conciliació.
“L’avançament del calendari de cinc dies per a infantil i primària i tres dies per a secundària ens apropa a models educatius europeus i dona resposta a peticions del Consell Escolar”, ha reivindicat la directora, “també es dona resposta a l’alumnat vulnerable i permet la conciliació”.
També ha dit que el Departament treballa per “millorar l’ús social de la llengua catalana” amb “un nou marc normatiu que allunya l’aula dels percentatges i l’omple de criteris pedagògics”. El dijous de la setmana passada el Departament va ordenar que es deixés d’aplicar el 25% de castellà a les escoles i instituts que ho feien per ordre del Tribunal Superior de Justícia de Catalunya (TSJC) després de l’aprovació de la nova llei i el decret de català a l’escola.
“Volem que l’educació d’aquest país faci el gir necessari per situar-se al front dels sistemes educatius capdavanters del món”, ha defensat Fons, tot acceptant que per aconseguir-ho hi ha reptes pendents com el desplegament del decret d’educació inclusiva, “s’ha format un equip humà que ha de permetre el canvi de paradigma”. També s’ha mostrat preocupada per la segregació escolar, tot dient que aquest curs s’ha incrementat la detecció per garantir la redistribució de l’alumnat per evitar la segregació.
Fons, a més, ha reivindicat la davallada de ràtios a i3, una rebaixa que es mantindrà quan els alumnes que ara comencen infantil ascendeixin en els cursos per aconseguir que la rebaixa s’apliqui sobre tot el sistema. La directora dels Serveis Territorials i el govern municipal mitjançant un comunicat de premsa també destaquen la gratuïtat d’i2 a les escoles bressol municipals amb les aportacions de l’Ajuntament i la Generalitat. Paral·lelament, Fons també ha reivindicat l’increment de l’oferta de cursos de Formació Professional i l’obertura de 52 noves escoles bressol rurals.
17.663 alumnes, 605 menys que el curs anterior
Al curs 2022-23, Sant Cugat té 17.663 alumnes entre les escoles bressol, infantil, primària i secundària obligatòria. En són 605 menys que al curs anterior, amb una davallada notable del nombre d’alumnes d’educació infantil. Tot i la davallada, l’Ajuntament ha incrementat el nombre de places de les escoles bressol i FP.
A més, per absorbir la demanda, s’ha hagut de crear un segon grup d’i3 a la Floresta i un de quart de primària al Gerbert d’Orlhac. Aquest curs ha començat amb una nova zonificació que divideix la ciutat en cinc zones educatives . Segons el govern, el canvi s’ha aplicat sense problemes i podent absorbir tota la demanda.
L’acte d’inauguració del curs escolar ha comptat amb la xerrada ADN docent. Qui som? Què fem? I per què ho fem? del professor Josep Castillo, que ha posat en valor la tasca dels docents i la relació humana amb els alumnes. S’ha mostrat crític amb els mitjans i veus que només amplifiquen les mancances del sistema i en culpabilitzen els professionals.
No hi ha cap comentari
Comenta aquest article
Informa sobre aquest comentari