“Mai agafo Rodalies i avui, que no tenia més remei, s’atura el servei”: la incidència té una afectació lleu a Sant Cugat

Una incidència al sistema general de comunicacions d’Adif ha aturat tots els trens fins a les vuit del matí

per Jordi Pascual Mollá

Drets

Error a la pantalla informativa de l'estació de Rodalies a Sant Cugat
Error a la pantalla informativa de l'estació de Rodalies a Sant Cugat | Jordi Pascual Mollá
Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

La Sara és advocada i avui havia d’anar a la Granada (Penedès) per preparar els testimonis d’un judici que se celebrarà el proper dilluns. Ha arribat a l’estació de Rodalies de Sant Cugat a un quart de vuit del matí. Ha comprat el bitllet i ha picat però quan ha entrat a l’andana un avís de la megafonia ha advertit que tot els trens de Rodalies s’havien aturat per una incidència al sistema general de comunicacions d’Adif.

Com ella, milers de ciutadans d’arreu han vist alterada la seva quotidianitat en plena hora punta per anar a treballar. La incidència ha estat comunicada per Rodalies a primera hora del matí i no s’ha resolt fins a les vuit, quan la megafonia de l’estació ha advertit que es restablia la circulació de tots els trens però avisant de “restriccions i alteracions de recorregut en algunes línies” i d’una “normalització progressiva del servei”.

“Mai agafo Rodalies i avui, que no tenia més remei, s’atura el servei”, explica la Sara, que ha esperat uns minuts a l’estació i, davant la manca de notícies, ha acabat marxant a casa i organitzant la reunió de forma telemàtica. La majoria d’usuaris ja s’havien assabentat de la incidència a través dels mitjans de comunicació i directament no han acudit a l’estació. D’altres, quan han arribat i han vist l’afectació, han fet mitja volta.

Més difícil ho tenien les persones que sí o sí han de ser presents al seu lloc de treball. És el cas de la Nelly i la Valentina, dues usuàries que han agafat el tren a Montmeló per venir a treballar a Sant Cugat. Les dues expliquen el mateix: quan han arribat a l’estació no sabien res de la incidència i han tingut la sort de trobar-se un tren com cada dia. Era el primer tren de la R8 que circulava direcció Martorell. “Bé, aquesta vegada han avisat de l’arribada del tren sense quasi antelació així que he hagut de córrer”, explica la Valentina.

Martí Rius, membre de la plataforma Promoció del Transport Públic (PTP), diu, en una entrevista a aquest mitjà, que desconeix els motius de l’averia però que Rodalies té moltes mancances i millores pendents. Posa d’exemple els múltiples retards i afectacions que cada dia afecten al servei. “L’acumulació de problemes revela una manca d’atenció”, explica, “l’avaria d’avui és atípica però per reduir els retards habituals cal fer millores a la infraestructura, a la senyalització i millorar la gestió dels trens que passen pels túnels de Barcelona”.

La megafonia de l’estació ha advertit de la incidència dient que s’havien de buscar “alternatives de transport pròpies”. Efectivament, molts ciutadans han acabat optant pel vehicle privat. Com ha explicat elCugatenc al minut a minut de la incidència, hi havia alternatives de transport públic des de Sant Cugat a totes les estacions de la R8 tot i que moltes d’elles suposaven un increment considerable de la durada del trajecte i d’altres esdevenien un trencaclosques de transbords entre FGC, metro i autobusos.

Malgrat les dificultats de mobilitat arreu del país, Sant Cugat ha tingut una afectació leu. Amb una freqüència d’un tren a l’hora i una línia pendent de grans promeses com els intercanviadors amb FGC, l’ús de la R8 és baix. La incidència no ha suposat cap col·lapse i, de fet, durant les hores que ha durat la suspensió de la circulació l’estació ha estat gairebé buida.

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

Comentaris


No hi ha cap comentari

Comenta aquest article