Línies obsoletes

Membre de la Xarxa Sant Francesc - Monestir.

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi

Fa poc va sortir la notícia que els autobusos de Sant Cugat serien reemplaçats per uns de més eficients. Crec que tots estem d’acord en que si els vehicles dels ciutadans se’ls classifica amb etiquetes energètiques és de justícia que es faci el mateix amb els que formen part de les Administracions públiques. Donar exemple és la millor manera de generar confiança, encara que tinc molts dubtes si tots els vehicles de l’Ajuntament disposarien del distintiu “c”. Dit això, cal dir que espero i confio que no tot es quedi només en un afany merament d’imatge perquè el problema principal de la nostra ciutat no és només quant contaminen els autobusos sinó la facilitat que es doni al ciutadà per deixar el cotxe a casa i tenir un sistema de transport eficient amb una connectivitat que permeti moure’s en un temps prudencial.

Sant Cugat ha crescut exponencialment i això es tradueix en un increment de la recaptació tributària però aquest augment no s’ha vist reflectit en uns serveis públics a l’alçada de la seva demografia. A la manca d’un hospital públic, demanda que la Generalitat rebutja una i una altra vegada, s’uneix un sistema de transport deficitari o la inexistència d’un jutjat de primera instància i instrucció. Lògicament moltes d’aquestes qüestions depenen d’altres organismes públics però no té cap sentit que Sant Cugat amb més de 90.000 habitants no disposi d’uns serveis que paguem any rere any amb un increment constant.

La qüestió és, fa tres anys ens van vendre que els nous impostos d’AMB servien no només per la tarifació 1 a Barcelona sinó per a millorar els serveis locals, heu vist cap millora a la línia d’autobusos? No, de fet és la mateixa que fa 20 anys, les mateixes línies i el mateix interval de temps d’espera. Coneixeu d’algun projecte per incrementar la freqüència de pas? No, si teniu sort haureu d’esperar mitja hora per agafar un bus que us porti a l’estació i us doni una magnifica volta a la tornada per gaudir de tota la ciutat.

Un pla de mobilitat consisteix en veure les necessitats de la seva població i aplicar millores. Una de les opcions que crec que seria molt beneficiosa pels ciutadans seria un Microbus que fes viatges diaris i directes tant al CAP com a la Mútua de Terrassa, si no tenim hospital almenys facilitem l’accés als més vulnerables, d’aquesta manera persones amb mobilitat reduïda podrien estalviar-se caminar fins la parada, agafar el bus de línia i després el trajecte en Ferrocarrils. També és molt important que els Centres de negocis i els polígons gaudeixin d’una afluència constant per incentivar la inversió d’empreses que apostin per nosaltres.

Sant Cugat no és Barcelona això està més que clar, però tampoc tenim els seus serveis encara que en paguem molt més. Hem de ser exigents i demanar la proporcionalitat entre el que tributem i el que tenim.

Si cada dia ens recorden que som uns privilegiats per viure a la nostra ciutat potser també caldria recorda’ls-hi que paguem un dels impostos més cars de Catalunya però que en canvi tenim serveis que queden molt lluny de les expectatives.

Recorda que elCugatenc és possible gràcies a les subscripcions
Tu també pots donar-li suport per 5 euros al mes Subscriu-t'hi